Viatge a Vall de Núria

Com a regal del 40 aniversari d’en Jordi

Van ser 3 dies d’excursions per un paradís d’alta muntanya. I quines rutes!!!

Dia 1:

Només arribar ja vam fer una ruteta de pocs quilòmetres, però amb ascensions de cota més que curiosa

Les dades de l’excursió del dia 1

10,48 km   –   860m de desnivell positiu  –  2,1 Km/h de promig

Per calentar motors, el mateix dia que vàrem arribar a Núria vam sortir a estirar les cames, i per poc que no pugem al Torreneules. Va ser una ascensió ràpida cap als núbols, doncs i havia molta boira. L’excursió va anar carenejant cap al pic de l’Àliga, des d’on hi ha una magnífica vista de la vall de Núria.

Excursions vall de Núria – pujada a coma del Clot i Pic de l'Àliga

Dia 2:

Aquesta era la ruta més llarga. Aproximació al refugi de Coma de Vaca, i pujada al Balandrau.

Les dades de l’excursió del dia 2:

20,54 km   –   1.037 m de desnivell positiu  –  2,5 Km/h de promig – 8h 20 min de ruta total

El segon dia vam fer el camí dels enginyers, d’anada i tornada. La intenció era pujar el Balandrau, però érem conscients de que era una ruta lineal d’anada i tornada, i que hi havia massa Kms en només un dels sentits de la ruta. El que no comptàvem és l’escarpat i feréstec que és el camí dels Enginyers en la seva segona meitat del camí. Feréstec i preciós!

Quan vam arribar al refugi de Coma de Vaca, ja a l’hora de dinar, vam descansar i vam dubtar en pujar o no al Balandrau. I menys mal que no ho vam fer, doncs se’ns hagués fet de nit segur a la tornada.

Vall de Núria – camí dels Enginyers – Refugi de Coma de Vaca

Dia 3:

Mitja Olla de Núria, pujant per Noucreus i acabant al Coll d’Eina.

Les dades de l’excursió del dia 3:

14 km   –   1.050 m de desnivell positiu  –  2,1 Km/h de promig – 5h 52 min de ruta total

El tercer dia vam fer la mitja olla de Núria, pujant per Nou Creus, i descendint per el Coll d’Eina. Com no, és preciosa. La Lourdes va mostrar la seva molt bona forma física quan va fer l’ascens a Noufonts. el Jordi treia la llengua.

Vam dinar al cim de Noufonts, i en el descens, en Jordi va ser qui anava més àgil gràcies als bastons.