Un nou viatge en família. Anem amb els avis i els tiets a Bali. Sóm 9 persones aquesta vegada. Estem 13 dies, del 21 de desembre al 3 de gener.

Els vols són amb Emirates, fent escala a Dubai. Un viatge de 18 hores de vols, però que val la pena de fer.

Dia 1 i 2: aeroport i arribada a Bali (21 i 22 de desembre)
Hem fet un viatge llarg de 18 hores. Volem amb Emirates, fent parada a Dubai. Arribem a Kuta, a les 12 de la nit a l’hotel Massa inn.
Dia 3: descoberta de Kuta (23 de desembre)
Dia de relax, disfrutant de la piscina de l’hotel i reservem motos i furgoneta per fer excursions. Visita de la platja de Kuta
Dia 4: temples i teatre(24 de desembre)
Sortida amb furgoneta. Visitem un teatre de varondance, el temple de l’elefant i un mercat típic del país.
Dia 5: Ruta amb moto. Temple Tanah Lot (25 de desembre)

Ruta a una hora en moto èr veure un temple espectacular dins l’aigua.

Dia 6: temple dels micos i platges (26 de desembre)
Ruta amb moto. Visita al temple dels monos, platja dels monos, i platja de pedra amb corall, estrelles de mar,… ideal per fer snorkel.
Dia 7: temple Luhur Uluwatu, cascada git git(27 de desembre)
Anem amb la furgoneta al temple Temple Luhur Uluwatu, i després anem a les cascades git git waterfall
Dia 8: dia de descans (28 de desembre)
Dia per reposar i renovar energia a la piscina, passejant pel poble de Kuta,…
Dia 9: volcà Kintamani, aigües termals i temple Pura Ulundanu Batur (29 de desembre)
Visita del volcà, aigües termals …… i un temple Pura Ulundanu Batur Pel camí també vam veure com fan el cafè…..
Dia 10: Matí tranquil i sopar a Jimbaran(30 de desembre)
Sopem a un restaurant típic de Bali, on fen el peix a la platja i veiem una posta de sol espectacular.
Dia 11: cap d'any a Kuta (31 de desembre)
Celebrem el cap d’any a la platja de Kuta
Dia 12: Monkey forest i Green school (1 de gener)
Visitem el monkey forest i la Green school.
Dia 13: últim dia a la illa. Tornem a casa (2 gener)
Últim bany a la platja de Kuta, passeig per les botigues i últims banys a l’hotel.

1r dia i 2n dia 🙁 21 i 22 de desembre)

El primer dia, evidentment el passem amunt i avall a l’aeroport. Cal dir que la companyia Emirates és molt bona, amb pantalles a l’avió i un bon servei i vol tranquil.

Fem aturada a Dubai, i finalment, després d’un munt d’hores, arribem. Allà descanviem a l’aeroport, encara que no massa doncs allà el canvi és menys que el real a la ciutat.

A les 12h de la nit, arribem a l’hotel, després de buscar un taxi que ens porti a l’hotel de Kuta. Cal tenir present que sols arribar, tot l’aeroport està ple de persones que intenten portar-te a l’hotel. El nostre,era el Massa inn, hotel que qualitat preu és molt bo. Està situat molt a prop de la platja i de la zona turística. Per tant, 100% recomanable.

3r dia ( 24 de desmebre)

Comença l’aventura a Bali.  Ens llevem tard, 9:30h d’allà, doncs hi ha 7 hores de diferència horària respecte a Catalunya. Anem a descobrir l’esmorzar de l’hotel, i després, els nens fan piscina tot el matí. Aprofitem per llogar les motos i cotxe que ens portarà a fer excursions.

Anem a dinar al restaurant Rumah Ma ( kan Bamboo Corner, a poppies Lane I, Kuta ) www.bamboocorner.com. Un restaurant típic balinès, on el menjar és arròs, fideus, verdures,…
Per la tarda, anem a passejar per la platja de Kuta

4rt dia( 25 de desembre)

Anem amb un cotxe de lloguer, que ham agafat a una oficina de davant l’hotel. Ens porta fins a Ubud, fent diferents parades fins arribar al punt final.
1ra parada, teatre, on veiem l’espectacle de Barong Dance. Cal pagar entrada.
2na parada, al mercat “di pasar seni guwang sukawati” on trobem productes turístics del país.
3ra parada, a unes cascades  on es poden fer fotos genials i prendre un bon coco!!!mmmm ” Tegenungan waterfall
4rta parada, a temple Pura Goa gajah, anomenat la cova de l’elefant de Bali. Un temple molt maco que val la pena veure. Cal pagar entrada.
Per dinar, ens porten a un fantàstic restaurant a Ubud, “Bebek tepi Sawah” que qualitat preu, val la pena.
I quan hem acabat de dinar, la pluja no ens ha deixat seguir la ruta per veure el monkey temple. Un altre dia serà.
Per la nit, repetim lloc per sopar, doncs és menjar molt bo, econòmic  i típic de Bali.

5è dia ( 26 de desembre)

Hem llogat unes motos. Cal dir que s’ha de vigilar on es lloguen doncs si hi ha algun problema es pugui localitzar avist al llogater.  A nosaltss ens va passar que una de les motos mqfcava jna llum i vam anar a un mecanic. Va caler trufar al propietari amb el telefon que ens va donar doncs en el lloc on es van llogar no hi era. Cal dir que  el preu ha sigut molt economic, jnes 50 rupies per dia, pero de vegades cal gastarbhna mica més i estar ben cobert.
Despres del percanç amb la moto, hem anat al Temple khanalot, a 1h hora de kuta.  Per entrar hem pagat …..Es molt maco, un temple dins l’aigua on et santifiquen amb aigua sagrada si vols, i pots veure unes serps. Explica la llegenda que….
Per dinar, hem parat en un restaurant just davant de l’aigua. Gens recomenable doncs els preus no estaven oosats i per una cervesa van cobrar 6€.a part, el menjar no era massa bo.
Per tornar, va serbjna mica liat. Una recomanació important seria que us descarreguessiu google maps de la ciutat per tal de tenir el mapa ofline per quan no tingueu wiffi.Aixi es com vam aconseguir arribar a la caotica ciutatbde kuta on tothom circula una mica per in vol, però sorprenentment no hi ha accidents (que haguem vust fins ara, es clar)
I un cop arribats a l’hotel, un refrescant bany a la piscina.

6è dia ( 27 de desembre)

Anem al sud de la illa amb moto.
Un trajecte de 1h aprox ens porta al temple dels monos. Cal pagar per entrar  amb moto ….. i depres ….. per entrar al temple.
Val molt la pena, doncs les vistes son espectaculars. Cal anar en compte, pero, amb els micos que quan et despistes et roben les ulleres, gorra…. i per tarapar-los, cal avisar al guarda del temple que li donamun platan a canvi de l’objecte substret.
Quan hem sortit, hem anat a veure la platja de ..?…. no es zona de bany, doncs hi ha molt d’onatge, pero si per disfrutar de l’entorn.
Hem dinat alla mateix. El restaurant triat tampoc ha sigut l’encertat doncs sols hi havia una noia servint i ha trigat molt. El menjar passable, però no es per repetirndoncs jna mica més amunt de la pujada n’hi havia de més bonics i amb vistes.
Després, hem anat a la platja..?. A uns 30 minuts amb moto. Una platja fantàstica, on les onades trenquen al arrecife. Hi ha corall, estrelles de mar,…val molt la pena, pero per arribar, cal anar amb mapa doncs el seu acces no està massa senyalitzat.

7è dia ( 27 de desembre)
Anem amb el cotxe de lloguer al temple ulu ?… esta ple de racons per fer fotos ben maques.
Continuem el viatge visitant unes cascades git git waterfall.
I despres voliem anar a unes aigues termals, pero el conductor es va perdre per la montanya i entre caravanna i tot plegat, tornem cap a kuta sense visitar-ho. Cal tenir mllt en compte que aquí els kilometres són molt mès complicats que a catalunya doncs el trànsit és hoorible.
Sopem al mac donalds per compensar el llarg viatge.
8è dia (28 de desmbre)
Despres de tants dies dactivitat, ens prenem el dia de descans, aprofitant la piscina de lhoyel wl mati.
Anem a dinar a …… Està prou bè.
I la tarda per anar de shopping pel centre del poble, on hi ha botigues de souvenirs i tambè de més cares. Es reckmanable anar a matajari,mun centre cimercial on potser els preus podrien ser millors pero saps que nomhimha el joc de la rebaixa del carrer.
I qhan arribem a lhotel de nou cansats, anem al mercat place a buscar un bon magnum.
9è dia (30 de desembre)
Torna a tocar agafar una furgoneta per anar cap al volcà kuntamani.
Com sempre, un llarg giatge amb molt de tràfic ens espera, però val la pena.
Hem tingut sort i hem vist el volcà sense núvols.
Després ens dirigim a unes aigües termals genials. Valen uns 12 euros per persona però lz veritat que són molt xules. Per estar-hi tot el dia i dinar dins, el que nosaltres sols ens hi hem quedat un parell d’hores perquè voliem seguir veient coses.
Marxem cap a dinar a les terrasses amb hna gran vista del volcà. El restaurant en si, que és buffet no és massa bo, però val la pena entrar-hi per la vista.

Després de dinar anem a un nou temple. És molt gran, però el tenen una mica abandonat.

a l’entrada us voldran posar un pareo i una cinta de color, cobrant 10 k per persona. Tothom el portava, us sentireu jna mica enganyats però ès el que toca fer.
Ja estem de tornada i veureu que aquesta zona és espevialista en talles de fusta.
Ja tornant, ens parem a les terrasses de cafè. També sha convertit en un lloc molt turístic i fan pagar al voltant de 100k per veure-ho.
Nosaltres ens vam parar a un lloc on fan cafè amb un animaló, que diuen és el més bo del món. i hi ha un espai per fer-se fotos amb gronxadors, tirolines,….
Cal dir que, tot i tornar aviat, el tràfic ens va fer arribar a l’hotel de nou a les 8h del vespre, temps per fer un banyet a la piscina i anar a sopar.
10è ( dia 30 de desembre)
Avui farem de nou dia més tranquil. Piscina, botigues i descans.
Hem anat a sopar a la platja de … .. a un restaurant típic de peix, veient la posta de sol.

Dia 11: cap d’any a Kuta (31 de desembre)

Passem el dia per Kuta i al vespres sopem a un restaurant….. i anem a la platja a veure l’espectacle de pirotècnia.

Dia 12: Monkey forest i Green school (1 de gener)

Passem el dia al monkey forest, un gran parc on els micos van lliures i si poden t’agafen l’aigua, les ulleres, els cascos,…

I tornant, parem a un restaurant típic balinès molt bo,…….

Última parada, green school. Una mica decepcionant doncs estava tancada i l’espai exterior no era el que semblava a les fotos del web.

Dia 13: últim dia a la illa. Tornem a casa (2 gener)

Passem el matí per la psicina i fent l’últim passeig per la illa. A la platja a fer les últimes onades, i cap a l’aeroport després de menjar una hamburguesa al mac donals!!!!