Viatge per celebrar els 40 anys de la Lourdes. Un viatge molt emocionant i sorprenent, ple de sensacions positives i negatives. El resum seria ciutat de contrasts que s’ha de veure per entendre.

Dia 1: aeroport Barcelona i arribada a Delhi (28 de juliol)

Hem fet un viatge llarg que ha sortit de Barcelona a les 9 del matí, hem fet parada a Munich i finalment hem arribat a Delhi a les 23.15h d ela nit. Un total de 10:35min.

Dia 2: descoberta de Delhi (29 de juliol)

Visitem la mezquita Jama Masjid o mezquita del viernes. Pugem a una bici arrossegada per un home, per passejar pels carrerons. I finalmennt anem a la puerta de Delhi. Seguim el dia visitant la tomba de Ganhi i un temple Sigh.

Dia 3: Delhi/Jaipur ( 30 de juliol)

Moltes hores de bus per arribar a un temple preciós.

Dia 4: Jaipur, la ciutat rosa ( 31 de juliol)

Anem al Fuerte de Amber, al centre astronòmic de Jantar Mantar i al palau dels vents

Dia 5: Jaipur/ Fatehpur Sikri/ Agra ( 1 d'agosta)

Dia on fem 240km amb autobus. Visitem Fatephur Sikri i veiem un ball tradicional indú.

Dia 6: Agra :dia de alegria. Taj Mahal

Dia esperat. Simplement espectacular!!!

Dia 7: Agra/Jhansi ( 3 d'agost)

Anem amb el tren Shatabdi Express fins Orchha/Khajuraho.

Dia 8: Khajuraho/Benarés ( 4 d'agost)

Agafem un avió per anar a una nova zona de la Índia

Dia 9: Benarés ( 5 d'agost)

Anem a veure els crematoris de Benarés

Dia 10: Benarés/ Delhi ( 6 d'agost)

Dia lliure per acabar de veure la ciutat i esperar a marxar al vespre cap a Delhi.

Dia 11: Bombay/ Barcelona ( 7 d'agost)

Passem el dia a Bombay visitant Sonrisas de Bombay.Al vespre agafem l’avió cap a casa.

1r dia: 28 de juliol.

Iniciem el nostre viatge a les 5:30h del matí. El pare de la Lourdes, l’avi Joan ens porta a l’aeroport. I comencem amb un retard d’una hora del vol cap a Munich. I a Munich un retard de 2h hores més cap a Delhi. Arribem per fi a les 2,45h de la matinada a l’aeroport i a les 4h a l’hotel… Primera impressió…. CAOS!!!!

Per sort, rebem una foto mols xula del Joan i l’Aina que ens anima el viatge!!!

2n dia
A les 8h del matí anem amb el bus i coneixem el guia, Anand Soni, un noi súper simpàtic que ens acompanyarà tot el viatge. Som un grup de 24 persones.
Primer pugem a una bici arrosegada per un home, que ens dona voltes pels carrerons del  poble.
Seguim la ruta visitant la puerta de Delhi”, on trobem nois i noies que ens demanen fotos amb ells. Venen begudes i souvenirs però sorprenentment el venedor està estirat a sobre la botiga dormint!
Seguim la ruta i anem a dinar a un palauet. Quan acabem anem a visitar la tomba de Gandhi i acabem el dia veient la posta de sol a un temple SIkh, originariament habitat pel Rajà Jai Singh,  on els seguidors s’hi banyen i es purifiquen. I dins de l’edifici fan pa per menjar els propis seguidors.

3r dia( 30 de juliol)

Dia dur cap a Jaipur, capital de Rajasthan. Moltes hores de bus per arribar a la nova ciutat, però ha valgut la pena. Pel camí hem parat a un poble molt pobre on hi ha la casa d’un marahà.

Arribem entrada la tarda a la ciutat i veiem des de l’autobus una fortalesa, la de Mehrangar, i el templs de 4 religions dins la seva estructura, Birla Mandir, on contemplem la posta de sol.

4rt dia ( 31 de juliol)

Al matí ens porten amb bus al fuerte de Amber, una fortalesa que hi pugem pujats en elefant. Curiosament quan arribem ens esperen ple de botiguers que ens abassallen per vendre souvenirs típics. Mentre pugem, ens van fent fotos per tot arreu i en arribar a dalt, ja les tenen impresses per poder-les vendre. Un lloc prou maco per no deixar de visitar.

Després ens porten a l’observatori Jantar Mantal. Un lloc curiòs però més petit del que esperàvem.

Pel camí ens parem per veure de lluny el temple de l’aigua “ Jal mahal”. Allà també hem de vigilar doncs hi ha ple de nens i dones demanant caritat.

Abans de seguir el trajecte cultural, ens porten a un magatzem on pinten teles i fan catifes. Un lloc una mica turístic però curiòs.

I per acabar el dia, anem a veure el palau dels vents ” Hawa Mahal”. El veiem des de l’autobús doncs el mal de panxa famòs de la índia ja està fent de les seves. Per arribar cal baixar caminant i la veritat que ha sigut un dia llarg.

Al vespre veiem un espectacle de dansa tradicional a un bar on fem una cervesa, i també veiem l’espectacle de titelles a l’hotel i comprem un.

5è dia (1 d’agost)

Anem amb el bus a Fathepur sikri, un poblet rodejat de botigues i nens que ens segueixen per vendre qualsevol cosa. Ens passem el dia viatjant.

6è dia ( 2 d’agost)
 Ens aixequem ben aviat per anar al Taj Mahal
Simplement… espectacular! hem vist la sortida del sol allà i és indescriptible.
Per la tarda, anem a fer tatoos a una casa d’unes nenes.
I per acabar, anem a una botiga turística que ens fan un concert de música i evidentment ens volen vendre joies.
7è dia (3 d’agost)
Agafem un tren de bon matí per anar a Jhansi. A l’estació molta pobresa. Un bebé tirat a terra plorant mentre la seva mare demana diners.
Pugem a un tren brut i ple de gent.
En arribar visitem un mercat i els carrers de la ciutat.
8è dia (4 d’agost)
Anem a veure els temples amb figures de Kamasutra, temple Kandariya,Mahadev,…  Uns temples on la gent demana fer-se fotos amb ells.
I després anem a veure un temple budista nudista.
Al vespre arribem a Benarés i anem a veure una cerimònia “Aarti”on els seguidors porten ofrenes.
9è ( 5 d’agost)
Degut al mal temps, no podem anar amb vaixell com teniem previst. Anem a veure els crematoris de Benarés. Un lloc peculiar on els carrers són molt bruts, la gent viu de qualsevol manera i els morts cremats estan a la vista de tothom. Una índia molt pobre comparat amb algunes zones més comercials i turístiques de la índia. Gran contrast social.
Les ofrenes al riu Ganges són per tot arreu, unes flors de color taronja.

Dia 10: Benarés /Delhi ( 6 d’agost)

Anem amb avió fins a Delhi. L’últim dia amb el grup. Molts ja marxen cap a casa però nosaltres encara ens queda un últim dia a Bombay. Tenim el dia lliure per voltar. La veritat que no hi estem massa acostumats a estar pels carrers sols però anem pels carrerons a buscar Henna i altres souvenirs.

Per acabar, fem un sopar tots junts de despedida i anem a un hotel a prop de l’aeroport per agafar el vol de nit que ens portarà a Bombay, aquest cop per lliure.

Hem de dir que hem tingut un guia genial i que l’agència gran voyage ens ha organitzat de forma excel·lent.

Dia 11: Bombay/barcelona ( 7 d’agost)

Últim dia a la India. Anem amb avió ben d’hora cap a Bombay on ens espera un dia per visitar l’associació “Sonrisas de Bombay“on sóc col·laboradora. I per acabar, visitar la ciutat amb la poca estona lliure.

I cap al vespre, tornada a l’aeroport i cap a casa, que tot i haver sigut un Súper viatge, trobem a faltar als nens!!!

El resum del viatge, un país de contrastos que no et deixa indiferent!!!